Pagini

Google

luni, 2 iulie 2007

Un obiectiv fara un timp limita nu este un obiectiv

In afaceri ca si in orice alt domeniu, pentru orice vrei sa obtii, trebuie sa iti propui un timp limita. O data fixa te va forta sa actionezi in schimbul formulei "candva o sa ajung acolo ... ".

Nu trebuie sa-ti fie frica sa gresesti. Trebuie sa sti ca greselile te vor ajuta sa ajungi la succes. N-o sa gasesti o persoana cu succes in afaceri care sa nu aibe o poveste depre greselile facute.

Principiul SMART

Stabilirea faptului ca intr-adevar scopurile sunt realizabile si multumitoare presupune o abordare INTELIGENTA.

Ele trebuie sa fie:
precise, masurabile, presupun o anumita actiune, realiste, incadrate in timp

Sau altfel spus SMART:

  • S - fiecare scop trebuie sa fie precis, nu de genul "vreau sa ies din situatia actuala". Un scop precis poate fi "incep sa citesc acest site pentru a, avea cunostiintele necesare construirii unei afaceri online". Atenti,formuleaza-ti scopul la timpul prezent.

  • M - "incep sa citesc pe acest site pentru ca pana in ianuarie 2008 sa am toate cunostiintele necesare construirii unei afaceri."

  • A - Dezvolta-ti un plan de actiune si stabileste data fixa pentru indeplinirea lui.

  • R - Descopera cat de realist este scopul tau. Trebuie sa pastrezi echilibrul intre siguranta si confort. Asta nu inseamna ca trebuie sa-ti subestimezi scopul, ci doar sa mergi pas cu pas.

  • T - Incadreaza scopul tau intr-o perioada de timp si vei putea sa-l realizezi. Acorda importanta faptului ca o luna are 4 saptamani si cele 4 saptamani au 7 zile. Deci imparte scopul tau in perioade determinate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu