Crezi ca poti sa-ti imbunatatesti calitatile unei conversatii ?
Cu siguranta ca DA !
Este nevoie de o perioada pentru a schimba obiceiurile intr-o conversatie, care au fost intiparite de-alungul vieti ... dar este foarte posibil.
Pentru a nu face acest articol mai lung decat este necesar sa trecem in revista cateva greseli comune pe care multi dintre noi le facem intr-o conversatie (intr-o afacere si nu numai) si sa vedem si cateva solutionari:
- 1.Nu ascultam.
Ernest Hemingway spunea odata:"imi place sa ascult. Am invatat sa ascult si am invatat o gramada de lucruri ascultand atent. Multi oameni nu asculta "
Nu trebuie sa fi ca majoritatea oamenilor. Nu astepta doar sa-ti vina randul pentru a vorbii. Puneti ego-ul putin in asteptare. Invata sa asculti ceea ce spun cei cu care vorbesti.Cand asculti cu adevarat ceea ce spun oamenii poti gasi o multime de idei. Dar evita intrebarile inchise, adica intrebari cu un raspuns da sau nu ... pentru ca ele nu-ti vor aduce multe informatii.
Daca cineva iti va spune ca dezvolta o afacere online impreuna cu un prieten poti sa-l intrebi:
cum v-a venit acesta idee ?
ce-ti place cel mai mult la acesta afacere ?
ce ti-ai propus sa realizezi in aceasta afacere ?
- 2. Punem prea multe intrebari.
Daca pui prea multe intrebari intr-o conversatie poti sa lasi senzatia celui cu care discuti ca il interoghezi. O alternativa este sa mixezi intrebarile cu relatarile tale.
- 3. Tacerea indelungata.
Cand te-ntilnesti cu cineva sa discuti despre o afacere sau despre orice si subiectele s-au epuizat si se lasa o tacere incomoda sau cand esti prost dispus sau pur si simplu devii nervos nestiind exact motivele.
Leil Lowndes spunea: " nu pleca niciodata de acasa fara sa citesti presa. In felul acesta poti sa incepi fara probleme un subiect de discutie."
- 4. Proasta exprimare.
Unul dintre cele mai importante lucruri intr-o discutie nu este subiectul, ci cum te exprimi. Pentru a schimba acest obicei este nevoie de o sincronizare intre voce si limbajul corpului, ca o parte vitala a comunicarii.
Cand esti foarte entuziasmat de un anumit subiect si vrei sa-l povestesti, controleaza-ti discutia astfel incat sa nu incepi sa tipi...Vorbeste tare pentru ca, cei cu care discuti sa te auda ... nu mormai. Lasa-ti sentimentele sa fie reflectate prin voce. Fa pauze ...
- 5. Intrerupem discutia
Cand cineva se apuca sa-ti povesteasca ceva ... nu te apuca sa faci altceva in timpul asta. Vei atrage atentia si vei lasa impresia ca ai ceva mai bun de facut decat sa-l asculti pe el. Gaseste un echilibru intre a asculta si a vorbii.
- 6. Trebuie sa am dreptate ...
Nu in toate subiectele de conversatie trebuie sa vi cu argumente si sa spui ca " am dreptate ... ". Adesea o conversatie nu este chiar o discutie. Nimeni nu iti va da un premiu daca ai tot timpul dreptate.
- 7. Vorbim despre suspiciunile noastre in legatura cu subiectul discutiei.
Daca esti intr-un grup de oameni de afaceri si tocmai v-ati cunoscut, incearca pe cat posibil sa nu iti arati suspiciunile fata de subiectul discutiei sau efectele negative ale acestuia. Iti doresti sa pastrezi o relatie buna cu cei pe care i-ai cunoscut ...
- 8. Incepem sa fim plictisitori.
Cand esti invitat la o petrecere sau un eveniment nu plictisii oamenii, discutand despre afacerea ta online sau cati afiliati ai pana in prezent. Fii pregatit sa sari peste subiect cand vezi ca lumea din jur este plictisita de tine. O metoda buna in care ai ceva interesant de spus este sa relatezi o intamplare interesanta din viata ta sau a altcuiva si sa te focalizezi pe aspecte pozitive.
Dale Carnegie spunea: " Poti sa-ti faci mai multi priteni in doua luni fiind intr-adevar interesat de alti oameni decat ti-ai face in doi ani incercand sa te faci interesant lor. Un alt mod de a spune ca poti sa ai un prieten fiindu-i mai intai prieten. "
- 9. Nu impartasim experiente.
Cand cineva iti povesteste o experienta din viata lui, nu incerca sa te eschivezi raspunzadu-i cu propozitii scurte. Oamenilor le place sa asculte si alte experiente de viata.
- 10. NU contribuim indeajuns.
S-ar putea sa simti ca nu trebuie sa contribui foarte mult la conversatie. Dar poti incerca in mai multe feluri. Asculta cu atentie ceea ce spune cel cu care vorbesti. Pune intrebari... fa cateva relatari din viata ta.
Lucreaza la limbajul trupului si incerca sa iti dezvolti calitatile unei conversatii. Afacerile de succes sunt realizate pentru ca oamenii de succes au obiceiuri bune intr-o conversatie fie de afaceri sau orice alt domeniu.
Incerca sa lucrezi asupra acestor greseli pe care le facem adesea. Luand 2-3 obiceiuri gresite si slefuindu-le 2 saptamani vor devenii noile tale obiceiuri ... dar de data asta bune.
Uneori se intampla sa faci una sau chiar mai multe din cele 10 greseli intr-o singura conversatie chiar fara sa realizezi ca o faci. Retine idea fiecarei greseli. Cand porti o conversatie cu cineva, gandeste-te la macar una si ti le vei aduce aminte si pe restul.
RăspundețiȘtergere